Yapısal eşitlik modelinin kullanılması suretiyle Türkiye’ de banka müşterilerinin, Kredi Kartı Aidatına İlişkin Algılanılan Tutumu, Kredi Kartı Kullanmaya İlişkin Olumlu Tutumu, Kredi Kartı Kullanmaya İlişkin Negatif Tutumu, Bankaya İlişkin Algılanılan Olumlu Tutumu, Memnuniyeti ve Kredi Kartı Kullanmama Niyeti arasındaki nedensel ilişkiler açıklanmaya çalışılmıştır. Hesaplanan çoklu uyum ölçütlerinden modelin istatistiksel olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Analizler sonucunda kart aidatına karşı olumlu tutumun, kredi kartlarına karşı olumlu tutumu pozitif, ancak gelecekte kredi kartı kullanmama niyetini negatif yönde etkilemekte olduğu bulunmuştur. Öte yandan kredi kartının ait olduğu bankaya karşı olumlu tutumun kredi kartlarından memnuniyeti önemli ölçüde arttırmakta olduğu ve kart aidatına ilişkin olumlu tutumdaki artışın ise gelecekte kredi kartı kullanmama niyetini azaltacağı saptanmıştır.
Makaleye Ulaşamak İçin: Bankacılar Dergisi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder